پورتال همگام

اشتراک مطالب

پورتال همگام

سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir​ یه پورتال برای استفاده دانش آموزا ، معلما ، مشاورا ، معاونای اجرایی مدارس و همچنین کارمندای شاغل تو آموزش و پرورشه که هر کسی با توجه به نیاز و میزان دسترسی می تونه وارد پورتال شخصیش بشه و از امکانات سایت hamgam​ استفاده کنه .

 



همگام جامع ترین پورتال اداری ، آموزشی و پرورشی مدارس کشوره که آموزش و پرورش اونو طراحی کرده تا به نوعی سیستم آموزشی مدارس کشور یکپارچه و الکترونیکی بشه . وزارت آموزش پرورش از طریق این پورتال همه اخبار و اطلاعیه های مربوط به مدارس کشور مثل اخبار آزمون ها ، شهریه ها ، تعطیلی مدارس ، همچنین اخبار و اطلاعیه های مربوط به آموزش و پرورش رو به اطلاع دانش آموزا ، اولیا ، دبیرا و معلما ، پرسنل شاغل تو آموزش و پرورش و کادر شاغل تو مدارس می رسونه .

مهم ترین هدف hamgam​ اینه که کاربرا بدون نیاز به تخصص خاصی بتونن به اطلاعات دسترسی سریع داشته باشن و هر شخصی با هر درجه از توانایی بتونه از اون استفاده کنه . در ادامه درباره امکانات سایت همگام ، پورتال مدارس همگام و راهنمای تصویری نحوه ورود به سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir​ رو توضیح دادیم .

 

 

سایت همگام مدارس hamgam.medu.ir

سامانه همگام به نشانیه hamgam.medu.ir​ یه پورتاله که دانش آموزا ، معلما ، مشاورا و معاونای اجرایی مدارس و ... ، با توجه به نیاز و میزان دسترسی می تونن وارد پورتال شخصیشون بشن و از امکانات سایت همگام استفاده کنن . 

این افراد می تونن همچنین از طریق صفحه اول سایت همگام تموم اخبار مربوط به مدارس کشور رو پیگیری کنن و در جریان اطلاعیه های منتشر شده از سمت آموزش و پرورش قرار بگیرن . سامانه همگام مدارس از قست های مختلفی مثل :

تالار های عمومی ، تالار گفتمان ، سرویس های همگام ( مدارس فعال ، سوالات متداول ، جستجوگر hamgam، نرم افزار های مفید ، جستجوی مدارس و محتوای آموزشی ) ، اخبار همگام ، آخرین اخبار ، آخرین اطلاعیه ها ، لینک به همگام آموزش و پرورش استان ها ، لینک های مفید و سامانه های مرتبط ، انتقادات و پیشنهادات و نظر سنجی تشکیل شده که هر کاربر با توجه به نقش و نیازش می تونه وارد سایت hamgam.medu.ir​ بشه از این قسمت ها استفاده کنه .

بیشتر بخوانید: دریافت کارنامه تحصیلی با کدملی

 

 

 

 

 

ورود به سایت همگام مدارس hamgam.medu.ir

همون طور که گفته شد کاربرا برای این که بخوان از خدمات سامانه همگام آموزش و پرورش استفاده کنن باید با نحوه ورود به پورتال hamgam​ آشنایی داشته باشن برای همین در ادامه این مقاله قدم به قدم نحوه ورود به پورتال مدارس همگام رو براتون توضیح دادیم  .

نحوه ورود به پورتال مدارس همگام :

1ورود به سایت همگام به نشانی hamgam.medu.ir

2انتخاب گزینه " ورود " از نوار وظیفه بالا

3واردکردن کد ملی و رمز ورود همگام

 

راهنمای تصویری نحوه ورود به پورتال همگام مدارس :

 ورود به سامانه همگام به آدرس سایت hamgam.medu.ir و انتخاب گزینه ورود .

 

سامانه همگام

 

 تو این قسمت می تونن با وارد کردن کد ملی و رمز ، وارد پورتال بشن و از امکاناتی که براشون در نظر گرفته شده استفاده کنن . 

 

همگام

 

در ادامه وارد پورتال دانش آموزی مدارس همگام می شین که دانش آموزا می تونن با توجه به پایه و رشته تحصیلی وارد این قسمت ها بشن و از امکانات پورتال دانش آموزی مدارس استفاده کنن .

 

پورتال همگام

 

 

 

در جدول زیر لینک ورود به سایت همگام دانش آموزی گذاشته شده.

 

برا ورود به سایت همگام پایه مد نظر کلیک کنید
hamgam.medu.ir پایه نهم 
hamgam.medu.ir پایه هشتم
hamgam.medu.ir پایه هفتم
hamgam.medu.ir سایر پایه ها 

 

احیانا اگه به رمز ورود همگام دسترسی ندارین و یا رمز ورود همگام خودتون رو فراموش کردین می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: راهنمای نحوه دریافت رمز ورود همگام

 

دریافت کارنامه از سایت همگام hamgam.medu.ir

یکی از امکاناتی که سایت همگام در اختیار کاربرا قرار میده ، دسترسی دانش آموزا و والدینشون به نمره های کارنامه هفتگی ، ماهانه و ترمی دانش آموزاست . برای دسترسی به این نمره ها لازمه تا معلم مدرسه تمام نمره ها رو از طریق سامانه سناد و سامانه دانا ثبت کرده و بعد از اون دانش آموزا بتونن با استفاده از سامانه همگام به آدرس hamgam.medu.ir اقدام به مشاهده کارنامه خودشون کنن .

  • نحوه مشاهده کارنامه دانش آموزا از طریق سامانه همگام بطور خلاصه :
  1.  ورود به سامانه همگام به آدرس hamgam.medu.ir

  2.      وارد کردن کد ملی و رمز ورود همگام دانش آموز

  3.  کلیک روی گزینه " کارنامه دانش آموز

  4.  دانلود کارنامه

بیشتر بخوانید: سامانه پادا
  • راهنمای تصویری دریافت کارنامه دانش آموزان از طریق سامانه همگام :

 وارد سامانه همگام به آدرس hamgam.medu.ir و  بشین و کدملی و رمز همگام دانش آموز رو وارد کنین .

 

hamgam

 

 در ادامه گزینه " کارنامه " از داشبورد اصلی پورتال دانش آموز در سامانه همگام انتخاب کنین .

 

hamgam.medu.ir

 

 روی گزینه کارنامه مد نظرتو کلیک کنید .

 

سایت همگام مدارس

 

 کلیک روی گزینه مشخص شده و مشاهده کارنامه دانش آموز

 

سایت همگام دانش آموزی

 

 با توجه به اینترنتی شدن دریافت کارنامه دانش آموزا ، لازمه تا مدیر مدرسه بعد از صدور کارنامه پایه نهم و مهلت قانونی برای اعتراضات احتمالی نسبت به انتقال نمرات پایه هفتم ، هشتم و نهم دانش‌آموزا از سیستم دانا به پورتال همگام اقدام کرده و تو این پورتال وارد ماژول هدایت تحصیلی شده و با زدن دکمه تایید ، نمره ها رو ارسال کنه .

اگه به هر دلیلی انتقال بعضی از نمره های دانش‌آموزا به دلایل مختلف از جمله انتقالی ، اتباع خارجی ، تکرار پایه وجود نداشته باشه ، لازمه تا مدیر مشکل رو از طریق فناوری منطقه حل کرده و بعد از اون نسبت به انتقال نمره های دانش‌آموزا اقدام کنه و بعد از اطمینان از دریافت نمره دانش آموزای همه مدارس منطقه ، اقدام به تایید نهایی ، برای محاسبه نمون برگ های هدایت تحصیلی کنه .

بیشتر بخوانید: دریافت کارنامه ماهانه از سایت همگام

سایر امکانات سایت همگام hamgam.medu.ir

میشه گفت پر استفاده ترین و پر کاربرد ترین بخش سایت همگام مربوط به قسمت پورتال مدارس سامانه همگامه که دانش آموزا ، معلما ، مشاورا و معاونای اجرایی مدرسه ها با توجه به نیازشون وارد سامانه hamgam.medu.ir میشن و با توجه به امکانات و دسترسی های مشخص شده ، از امکانات سامانه همگام مدارس استفاده می کنن .

با توجه به اینکه تعداد دانش آموزا تو پورتال مدارس hamgam از بقیه کاربرا بیشتره ، در ادامه قسمت های مهم پورتال دانش آموزی رو برای استفاده راحت تر دانش آموزا از امکانات این سامانه توضیح دادیم .

 

 

سایت همگام آموزش و پرورش

 

 المپیاد دانش آموزی : دانش آموزای پایه دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه می تونن در صورت داشتن شرایط ثبت نام و با توجه به رشته و مقطع تحصیلی ثبت نام المپیاد دانش آموزی رو در المپیاد رشته های ادبی ، فیزیک ، شیمی ، ریاضی ، زیست شناسی ، کامپیوتر ، نجوم و اختر فیزیک ، سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی و جغرافیا شرکت کنن .

متقاضیا توجه داشته باشن که علاوه بر این سایت hamgam.medu.ir ) دانش آموزا می تونن از طریق سامانه ثبت نام المپیاد های علمی دانش آموزی به آدرس oly.medu.ir هم واسه ثبت نام المپیاد دانش آموزی اقدام کنن .

پرسش و پاسخ آنلاین : دانش آموزا می تونن از طریق پرسش و پاسخ آنلاین ، سوالات مشاوره ای ، شرعی و بهداشتی خودشون رو مطرح کنن تا کارشناسای مربوط به هر موضوع به سوالاتشون به صورت انلاین پاسخ بدن .

 

ثبت نام اوقات فراغت : آموزش و پرورش برای پر کردن اوقات فراغت تو بعضی از شهرستان های کشور برنامه هایی رو در نظر گرفته که دانش آموزا می تونن تو این قسمت لیست و ساعت برگزاری کلاس های فرهنگی ، هنری ، علمی و ... شهرشون رو ببینن و اگه دوس داشتن به صورت اینترنتی و از طریق همین صفحه ثبت نام این کلاس ها رو انجام بدن .

 

استعداد های درخشان : دانش آموزای پایه ششم ابتدایی و پایه نهم متوسطه دوره اول می تونن از طریق سامانه همگام ، ثبت نام مدارس تیزهوشان رو انجام بدن و با بقیه دانش آموزا رقابت کنن . این دانش آموزا می تونن هم از طریق این سامانه ( hamgam.medu.ir ) و هم از طریق سامانه ثبت نام آزمون تیزهوشان به آدرس azmoon.medu.ir واسه ثبت نام استعداد های درخشان نهم به دهم اقدام کنن .

دانش آموزایی که می خوان ثبت نام مدارس سمپاد ششم به هفتم رو انجام بدن باید حتما شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان رو داشته باشن تا بتونن وارد پورتال همگام یا سامانه ثبت نام سنجش و پذیرش پایه هفتم دبیرستان های استعداد های درخشان دوره اول به نشانی hoosh.medu.ir بشن و ثبت نام کنن . دانش آموزا دقت داشته باشن که اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان هم به صورت اینترنتی و از طریق همین سامانه ها اعلام میشه .

 

انظباطی و تشویقی : تو این قسمت کارنامه انظباطی ، تشویقی ، حضور و غیاب ( غیبت ها ) دانش آموز گذاشته شده .

 

محتوای الکترونیک : تو این بخش دانش آموزا می تونن با توجه به مقطع و رشته تحصیلیشون مطالب مفیدی که بقیه کاربرا تو سایت قرار دادن رو مطالعه کنن و همین طور اگه مطلبی داشتن که احساس کردن می تونه واسه بقیه مفید باشه ، اونو ثبت کنن که بعد از تایید با نام خودشون تو بخش بانک محتوای الکترونیک نمایش داده بشه .

 

هدایت تحصیلی : همه ی دانش آموزای پایه نهم باید واسه ورود به متوسطه دوره دوم رشته تحصیلی دبیرستانشون رو انتخاب کنن که البته این رشته باید با توجه به علاقه دانش آموز انتخاب بشه . دانش آموزا می تونن تو این قسمت رشته های تحصیلی ریاضی ، تجربی ، علوم انسانی ، علوم و معارف اسلامی ، فنی و حرفه ای و کاردانش رو به ترتیب اولویت و علاقه وارد کنن و بعد از این که توسط تیم مشاوره ای ( بر اساس آزمون های مشاوره ای همگام ، توانایی علمی و علاقه دانش آموز ) بررسی شد ، نتیجه فرم هدایت تحصیلی دانش آموز از طریق پورتال همگام قابل مشاهده است .

 

فعالیت های پژوهشی : تو این قسمت دانش آموز می تونه اختراع ، ابتکار ، مقاله ، پژوهش ها ، ایده ها ، خلاقیت و دستاوردهاش رو ثبت کنه .

 

جشنواره ها و مسابقات : دانش آموزا می تونن از طریق این قسمت تو جشنواره ها و مسابقات دانش آموزی شرکت کنن .

 

آزمون های مشاوره ای : دانش آموز پایه نهم از طریق شرکت تو آزمون های مشاوره ای و پاسخ دادن به سوالات آزمون خود ارزیابی به مشاور کمک می کنه تا با توجه به خصوصیات اخلاقی و توانایی های فردی ، بهترین رشته ممکن رو به دانش آموز پیش نهاد بده که نتیجه این آزمون تو فرم هدایت تحصیلی نشون داده میشه .

جشنواره جوان خوارزمی : جشنواره خوارزمی واسه پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم برگزار میشه و دانش آموزای این پایه ها می تون اطلاعات فردی ، تیم و فایل طرحشون رو تو سامانه ثبت کنن . همچنین متقاضیا می تونن علاوه بر سامانه همگام از طریق سامانه ثبت نام جشنواره جوان خوارزمی به آدرس ykh.medu.ir واسه ثبت نام اقدام کنن .

 

 آموزش مهارت های کار آفرینی ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه : دانش آموزا می تونن واسه شرکت تو جشنواره کارآفرینی از این طریق ثبت نام کنن .

 

 همچنین پورتال دانش آموزی hamgam شامل قسمت های دیگه مثل آزمون آنلاین ، شرکت در انتخابات ، فرم ساز ، برنامه کلاسی دانش آموز ، کارنامه ، تکالیف و سامانه نماده که دانش آموزا در صورت نیاز می تونن به هر قسمت مراجعه و از امکانات مشخص شده استفاده کنن .

اگه در مورد سامانه همگام مدارس ، نحوه ورود به پورتال همگام یا نحوه دریافت رمز همگام سوالی واستون پیش اومد می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو درارتباط باشین . همچنین با عضویت تو کانال تلگرام مدارس تیزهوشان در جریان همه ی اخبار و اطلاعیه های مربوط به مدرسه ها قرار بگیرین .

در ادامه بخوانید: چگونه در سایت همگام آزمون مشاوره ای دهیم

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ چه کسایی می تونن از پورتال همگام استفاده کنن ؟

✔️ همون طور که تو این مقاله به طور کامل گفته شد ، دانش اموزا ، معلما ، مشاورا و معاون های اجرایی برای ورود به صفحه شخصی خودشون وارد این پورتال میشن .

2- ✔️ آیا بدون داشتن رمز ورود همگام می تونیم وارد پورتال رمز ورود همگام بشیم ؟

✔️ خیر ، همون طور که تو این مقاله به طور کامل گفته شد بدون داشتن رمز ورود همگام امکان ورود به صفحه شخصی وجود نداره .

3- ✔️برای ورود به پورتال مدارس همگام باید از وارد چه سایتی بشیم ؟

✔️ برای ورود به این پورتال باید وارد سایت همگام بشین که تمام مراحل ورود به سامانه همگام مدارس تو این مقاله به طور کامل گفته شده .

منبع : پورتال همگام

۰ ۰

الفبای انگلیسی

الفبای انگلیسی شامل 26 حرف است. 5 حرف آن را حروف صدا دار (A ،E ،I ،O ، U) و 21 حرف دیگر را حروف بی صدا (B ،C ،D ،F ،G ،H ، J ،K ،L ،M ،N ،P ،Q ،R ،S ،T ،V ،X ،Z ،W ، Y) تشکیل می دهد. این حروف لاتین هستند. الفبای زبان انگلیسی به ترتیب عبارتنداز:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

ادامه آموزش اینجاست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.